Teammanager Projecten

Over de vacature

Openingsdatum
27-06-2024
Werkervaring
3
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Advies Ruimtelijke Ontwikkeling
Dienstverband
Part time
Uren per week
32
Salarisindicatie

Wat doe je

Je geeft leiding aan het team Projecten waarbij je te maken krijgt met een divers speelveld aan belangen. Je bent als ambtelijk opdrachtgever verantwoordelijk voor de optimale uitvoering van het project binnen de gestelde tijdslimiet en budgetten, van initiatief tot realisatie. Projecten kunnen langdurig van aard zijn en je stuurt erop aan dat niet alleen bij de start maar ook gedurende het project actief de partijen worden betrokken, waaronder het bestuur en de inwoners van de gemeente Krimpenerwaard.

Je vindt het leuk om te helpen projecten verder te brengen. Je hebt een open blik naar buiten en je stimuleert jouw team door duidelijke kaders te stellen waarbinnen collega’s de vrijheid en ruimte krijgen om te werken en besluiten te nemen. Je faciliteert het team, fungeert als klankbord en je maakt beslissingen. Je ziet hierbij graag resultaat en buigt flexibel mee indien nodig.

Naast deze blik naar buiten weet jij ook intern de verbinding te leggen met andere teams. Dit zijn voornamelijk beleidsteams binnen het sociaal en ruimtelijk domein en het team uitvoering openbare ruimte.

Daarnaast:

•           Neem je het team mee in het vertalen van organisatiebrede doelen;
•           Monitor je de processen, geef je hierop advies en richt je op basis van uitkomsten verbeterprocessen in om heldere projectkaders te realiseren;
•     Ben je als ambtelijk opdrachtgever verantwoordelijk als schakel tussen het bestuur en de ambtelijke organisatie en maak jij de vertaalslag richting het team

Wat we van je vragen

Jij bent besluitvaardig, toont lef en je bent in staat de verbinding te zoeken. Je bent goed in luisteren, je hebt organisatiesensitiviteit, bent omgevingsbewust en je hebt de gave om goed om te kunnen gaan met verschillende belangen. Je geeft op een inspirerende manier leiding en je hebt oog voor de ontwikkeling van mensen en stimuleert zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid, regie en een open en duidelijke communicatie. Met jouw doel- en resultaatgerichtheid steun je het team met het behalen van doelen en help je hen met prioriteiten stellen en de juiste processen doorlopen. Je schakelt snel en stemt regelmatig af met het bestuur. Je geeft steun aan de professionals in jouw team en hakt indien nodig knopen door.

Daarnaast:
  • Ben je in het bezit van een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;
  • Heb je bij voorkeur werkervaring als teammanager binnen een overheidsinstelling;
  • Ben je ten minste 32 uur per week (flexibel) beschikbaar, en vind je het geen probleem om zo nu en dan ’s avonds te werken;
  • Laat jouw interesse ook zeker blijken als je niet helemaal in dit profiel past maar er wel van overtuigd bent dat deze functie op jouw lijf geschreven is, we leren je graag kennen!

Wat we je bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 6.777,- bruto per maand (functieschaal 12) bij een 36-urige werkweek; 
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Over de afdeling

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen en steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Het team Projecten bestaat uit circa 12 projectleiders en vier projectmedewerkers. Het team heeft momenteel circa 80 projecten onder handen, die kunnen worden onderverdeeld in grootschalige infrastructurele werken, bouwprojecten zoals bijvoorbeeld de nieuwbouw van het gemeentehuis en scholenbouw. Het faciliteren van grootschalige volkshuisvestelijke nieuwbouwprojecten en planeconomie valt hier ook onder.
 

Goed om te weten

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Mariëlle de Waard – den Hoed, (directeur ruimtelijk domein). Zij is bereikbaar via m.dewaard@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. . Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Zuid-Holland