Consulent Personeels- en Salarisadministratie

Over de vacature

Openingsdatum
18-06-2024
Werkervaring
4
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
P&O
Dienstverband
Part time
Uren per week
24 - 36
Salarisindicatie

Wat doe je

Als Consulent PSA ben je de verbinder tussen de PSA en de rest van de organisatie op het gebied van systemen en procesverbeteringen. Je vertaalt feedback vanuit de teammanagers en consulenten terug naar PSA en andersom. Je signaleert en initieert verbeteringen om onder andere processen, systemen, richtlijnen en werkinstructies te optimaliseren zodat we effectief en efficiënt werken. Je hebt altijd inzicht in de formatie en hebt hierin een signalerende en analytische rol. Samen met je collega’s vertaal je doelstellingen naar concrete werkzaamheden en weet je de juiste rapportages uit ons personeelssysteem te halen.

Daarnaast:

  • Beheer je samen met de salarisadministrateurs de salarisadministratie van ambtenaren en politieke ambtsdragers;
  • Ben je verantwoordelijk voor de maandelijkse salarisverwerkingen en controle daarvan;
  • Controleer je de afdrachten richting belastingdienst en pensioenfonds;
  • Ben je voor wat betreft de inhuur het aanspreekpunt bij evaluaties, kijk je mee met incidenten en begeleid je verlengingen van aanbestedingen;
  • Leg je verbinding met Financiën en Control en ben je betrokken bij de voorbereiding en begeleiding van het personeelsbegrotingsproces en zorg je dat de administraties op elkaar aansluiten;
  • Neem je als projectleider deel aan projecten die HR-, Salaris of Fiscaal gerelateerd zijn.

Wat we van je vragen

Ben een verbinder die niet schroomt om de discussie aan te gaan om een beter proces te realiseren. Je bent een netwerker, neemt je verantwoordelijkheid en je weet snel je weg te vinden in de organisatie. Je beschikt over uitstekende communicatieve eigenschappen, bent positief ingesteld en hebt oog voor mens, proces en resultaat. Je bent een aanpakker en een doorpakker die het hele proces overziet, analyseert, het overzicht bewaart, kritisch is en proactief meedenkt met de organisatie.

Daarnaast:

  • Beschik je over HBO werk- en denkniveau aangevuld met een afgeronde Vakopleiding Payroll Services of gelijkwaardig;
  • Heb je minimaal 4 jaar relevante werkervaring binnen een soortgelijke functie;
  • Ben je in het bezit van actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van arbeids-, fiscaal-, pensioen- en sociaal verzekeringsrecht;
  • Bezit je actuele kennis van de CAO gemeente en van de rechtspositie politieke ambtsdragers (APPA);
  • Heb je kennis en ervaring met personeels- en salarissystemen.

Wat we je bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek;
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek! 
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past; 
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Over de afdeling

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Je komt te werken bij het team Personeel & Organisatie. Het team is volop in beweging en ontwikkeling. In dit team vind je 16 professionals die zich bezighouden met de verschillende HR- onderwerpen.  

Goed om te weten

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marjolein Beij, (Teammanager P&O en Communicatie). Zij is bereikbaar via 06-83300427 en email: m.beij@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Zuid-Holland