Tijdelijke verkeersmaatregel
Algemeen
Tijdens werkzaamheden of evenementen op de openbare weg is een Tijdelijke Verkeersmaatregel (TVM) nodig. U vraagt hiervoor toestemming aan de wegbeheerder.
Beschrijving
Als het gaat om wegen die onder het beheer van onze gemeente vallen, dan vraagt u de tijdelijke verkeersmaatregel aan bij de gemeente Krimpenerwaard. Deze toestemming is nodig om alle verkeersmaatregelen en werkzaamheden in de gemeente op elkaar af te stemmen. Daarmee houden we de gemeente bereikbaar. U dient de vraag in via het digitaal verkeersloket. Hier worden alle tijdelijke werkzaamheden digitaal aangemeld, afgestemd en afgehandeld.
Wegbeheer
Via de website van Rijkswaterstaat kunt u op een makkelijke manier opzoeken wie de wegbeheerder is.
- Provinciale wegen: Provincie Zuid-Holland
- Wegen onder beheer van het waterschap: Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard of Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden
- Adere openbare wegen: de gemeente
Procedure
Voor het aanvragen van een tijdelijke verkeersmaatregel bij de gemeente heeft u een account nodig. Hiervoor dient uw bedrijf over een BRL 9101-certificering beschikken. U kunt een account aanvragen via regioregie@zuidhollandbereikbaar.nl.
Bij het indienen van een tijdelijke verkeersmaatregel heeft u 2 documenten nodig:
- Verkeersplan: beschrijf de eventuele omleiding en situatie waarvoor de maatregel nodig is.
- Bebordingstekening: laat zien welke verkeersborden u nodig heeft en op welke locatie deze geplaatst zouden moeten worden.
Contact
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de gemeente.