Cliëntenraad Sociale Zaken
De leden van de Cliëntenraad denken met elkaar na op welke manier de plannen van de gemeente verbeterd kunnen worden. Onder andere op het gebied van bereikbaarheid en klantbenadering. Ook geeft de Cliëntenraad de gemeente advies over de manier waarop mensen weer aan het werk geholpen kunnen worden.
Speerpunten
-
Armoedebestrijding, door:
- Duurzame gebruiksgoederen en medische kosten (deels) te vergoeden
- Klanten beter te wijzen op regelingen
- Schuldenproblematiek aan te pakken
- Aandacht te hebben voor alle mogelijke groepen
Discrepantie (verschil) beleid en uitvoering verminderen, door:
- Goede schriftelijke en mondelinge communicatie met de klant
- Persoonlijk klantcontact op basis van autonome motivatie van de klant (klant kiest zelf voor gedrag en klant staat er helemaal achter)
- Maatwerk toe te passen door onder andere passende re-integratietrajecten
-
Datum Locatie 18 januari Raadzaal (Lekkerkerk) 15 februari Raadzaal (Lekkerkerk) 21 maart Raadzaal (Lekkerkerk) 25 april Raadzaal (Lekkerkerk) 16 mei Vergaderzaal 1.6, 1e verdieping (Lekkerkerk) 20 juni Raadzaal (Lekkerkerk) 22 augustus Raadzaal (Lekkerkerk) 19 september Raadzaal (Lekkerkerk) 17 oktober Raadzaal (Lekkerkerk) 21 november Raadzaal (Lekkerkerk) De bijeenkomsten vinden plaats op de derde donderdagochtend van de maand, van 9.00 uur tot 11.00-11.30 uur.
-
Datum Locatie 16 januari Bergambacht, Raadzaal 20 februari Bergambacht, Raadzaal 20 maart Bergambacht, Raadzaal 17 april Bergambacht, Raadzaal 15 mei Vergaderzaal 1.6, 1e verdieping (Lekkerkerk) 19 juni Bergambacht, Raadzaal 17 juli Bergambacht, Raadzaal 18 september Bergambacht, Raadzaal 16 oktober Bergambacht, Raadzaal 20 november Bergambacht, Raadzaal De bijeenkomsten vinden plaats op de derde donderdagochtend van de maand, van 9.00 uur tot 11.00 uur.
-
Ben jij een natuurlijke aanvoerder met een hart voor de gemeenschap en een scherp oog voor belangenbehartiging? Word de nieuwe voorzitter van de Cliëntenraad van Krimpenerwaard! Als voorzitter speel je een cruciale rol in het aansturen en verbinden van onze Cliëntenraad, die de stem vertegenwoordigt van inwoners die gebruikmaken van de gemeentelijke diensten binnen het sociaal domein. In deze uitdagende en afwisselende rol leid je vergaderingen, stimuleer je leden om hun ideeën optimaal naar voren te brengen, en bouw je bruggen met relevante maatschappelijke organisaties. Ben jij klaar om met jouw expertise en enthousiasme bij te dragen aan een vitale en betrokken gemeenschap? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Eerdere verslagen, adviezen en reacties van de Cliëntenraad Sociale Zaken vindt u op Archiefweb.
Contact
U bereikt de cliëntenraad via telefoonnummer 14 0182, op maandag, dinsdag en donderdag tussen 9.00 en 14.00 uur. Heeft u vragen over agenda's of verslagen? Of wilt u graag meer informatie? Neem dan contact op met Marloes van Stam via clientenraad@krimpenerwaard.nl.