Adviseur Dienstverlening

Over de vacature

Openingsdatum
27-03-2025
Werkervaring
4
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Strategie & Projecten
Dienstverband
Full time
Uren per week
36
Salarisindicatie

Wat doe je

Samen met je collega-adviseur begin je de week met een bespreking van de resultaten van de klanttevredenheidsonderzoeken en klantreizen die recent zijn uitgevoerd. Je denkt na over wat deze uitkomsten ons vertellen over de behoeften van onze inwoners, ondernemers en instellingen. Dit levert waardevolle inzichten op die je kunt presenteren aan je collega’s, het management en het bestuur. De volgende dag heb je een inspirerende sessie met een team dat hun dienstverlening door inwoners wil laten beoordelen. De vraag komt naar voren: “Hoe ver reikt onze dienstverlening eigenlijk? En is er een verschil tussen de verschillende diensten van de gemeente?”. Je ziet kansen om ook de dienstverlening van dit team te digitaliseren en betrekt een collega van het digitaal team bij het gesprek. Aan het einde van de werkweek duik je dieper in hoe de dienstverleningsvisie kan bijdragen aan de speerpunten van de organisatie en werk je enkele ideeën uit voor het overleg van volgende week. Volgende week begin je weer vol enthousiasme aan een nieuw vraagstuk. Het wordt weer een week vol variatie!

Wat we van je vragen

Je voelt je thuis in de lokale publieke dienstverlening en hebt ervaring met bovenstaande taken in een vergelijkbare rol. Je hebt visie op de dienstverlening (in het bijzonder klantbeleving) van gemeenten en zet deze om in heldere en krachtige voorstellen, adviezen en plannen. Daarnaast weet je collega's te inspireren en mee te nemen in jouw ideeën. Politieke verhoudingen zijn voor jou geen onbekend terrein, en je bent uitstekend in het mobiliseren van mensen om dienstverleningsprocessen te verbeteren. Je bent klantgericht, daadkrachtig, vernieuwend, energiek, creatief, nieuwsgierig en gericht op samenwerking.
 
Wie je verder bent, lezen we graag in jouw motivatie voor deze sollicitatie. Geef hierbij aan welke eigenschappen en vaardigheden jou voor deze functie geschikt maken.

Daarnaast
  • Beschik je over minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Beschik je over minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
  • Heb je ervaring met projectmatig werken;
  • Ervaring met het werken met een zaaksysteem (Djuma);
  • Ervaring met het meten van klanttevredenheid.

Wat we je bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal €6.072,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek;
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Over de afdeling

Samen met je collega's zorg je ervoor dat we onze inwoners steeds beter van dienst kunnen zijn. Voor elk project of (beleids)initiatief hebben we een effectieve manier om inwoners te betrekken en we gebruiken klachten en gesprekken met onze inwoners als leermomenten. Daar ben je trots op!

Wij


Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Je komt te werken bij Team Strategie en Ontwikkeling. In dit team vind je professionals die bezig zijn met strategievorming, bestuurlijke advisering, programma- en projectmanagement, regionale samenwerking, verbonden partijen, mediation en klachten, (digitale) dienstverlening en burger- en overheidsparticipatie. Met je collega adviseurs op het gebied van mediation, klachten en integriteit, (digitale) dienstverlening en burger- en overheidsparticipatie lever je een belangrijke bijdrage aan het realiseren van een van de speerpunten uit ons organisatieveranderingstraject ‘Krimpenerwaard Vooruit’: je adviseert, ondersteunt en helpt collega’s uit de organisatie om in onze dienstverlening de vraag van onze inwoners centraal te zetten. Zo werken we samen aan de verbetering van de verhouding tussen inwoners en onze gemeente!

Goed om te weten

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Corina de Rooij, (Teammanager Strategie en ontwikkeling). Zij is bereikbaar via 06-30678351 en email: c.derooij@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Schoonhoven