Teammanager Informatiemanagement en Documentaire Informatievoorziening (DIV)

Over de vacature

Openingsdatum
21-01-2025
Sluitingsdatum
31-03-2025
Werkervaring
3
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Management
Dienstverband
Full time
Uren per week
36
Salarisindicatie

Wat doe je

Als teammanager Informatiemanagement en DIV stuur je twee ambitieuze teams aan die de spil vormen in onze informatievoorziening. Als manager ben je in staat om te sturen op strategie en op de dagelijkse praktijk. Je vertaalt complexe vraagstukken naar oplossingen, stimuleert teamontwikkeling en bouwt aan een moderne digitale dienstverlening en informatiehuishouding.

Je bent niet alleen de drijvende kracht achter samenwerking en innovatie binnen de teams: je draagt ook actief bij aan organisatiebrede veranderingen. Een unieke kans in een toekomstgerichte omgeving!

Als teammanager leid je resultaatgerichte teams en zet je in op procesoptimalisatie en flexibiliteit. Je biedt kaders, maar geeft ruimte voor eigen initiatief. Bij complexe vraagstukken bied je sturing en expertise. Je bent een zichtbare leider, hebt oog voor je medewerkers, bent snel in beslissingen en effectief in crisismanagement. Als verbindende schakel tussen bestuur, directie en team combineer je strategisch inzicht met politiek gevoel en creëer je een stabiele, goed presterende werkomgeving.

Daarnaast:
  • Ben je verantwoordelijk voor de dienstverlening van jouw team en voor de afspraken met externe dienstverleners;
  • Draag je verantwoordelijkheid voor de budgetten van het team en speel je een actieve rol in de P&C-cyclus;
  • Draag je bij aan het samenstellen van jaarplan en informatiebeleid en draag je de doelstellingen van het informatiebeleid actief uit in de organisatie;
  • Werk je samen met je collega-managers aan de integrale doorontwikkeling van de bedrijfsvoering;
  • Ben je eindverantwoordelijk voor aanschaf en  gebruik van applicaties en hardware;
  • Stimuleer je teamontwikkeling en welzijn van medewerkers;
  • Bewaak je de kwaliteit en optimalisatie van processen;
  • Adviseer je over domeinoverstijgende vraagstukken en vertaal je managementbesluiten naar organisatorische taken;
  • Onderhoud je een actief relatienetwerk en stimuleer je samenwerking met andere gemeenten en externe partijen;
  • Kortom, je bent een stabiele factor die relaties opbouwt en continuïteit biedt binnen een dynamisch informatielandschap.

Wat we van je vragen

Je bent een leider met een laagdrempelige en vrolijke uitstraling, met een goede vakinhoudelijke basis. Je kunt effectief communiceren, weet prioriteiten te stellen en bent in staat om mensen vanuit vertrouwen te coachen. Je staat stevig in je schoenen, bent besluitvaardig en weet precies hoe je verwachtingen duidelijk maakt en grenzen stelt. Je hebt de vaardigheid om door mensen heen te kijken, begrijpt wat er nodig is en geeft richting.

Daarnaast:
  • Heb je minimaal een afgeronde opleiding op HBO-niveau verkregen door opleiding en ervaring;
  • Ervaring met doelgericht samenwerken in een complexe politieke context binnen gemeentelijke organisaties;
  • Leidinggevende ervaring in een complexe omgeving;
  • Politieke sensitiviteit en ervaring met besluitvormingsprocessen;
  • Inzicht in de context en cultuur van het werk van het team, met affiniteit voor IT, digitalisering en informatiebeheer.

Wat we je bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 6.862,- bruto per maand (functieschaal 12) bij een 36-urige werkweek;
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past.
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Over de afdeling

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Wij geven elkaar de ruimte, maar blijven ook naar elkaar omkijken. We kunnen als collega’s op elkaar rekenen, want samen kom je verder dan alleen. Door de koppen bij elkaar te steken, versterken we elkaar en maken we ons werk leuker. Wat ons werk ook leuk maakt? Ontwikkeling. Niemand is immers ooit uitgeleerd. In vertrouwen krijg jij straks de vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Van fouten maken leer je, dus hier durven we het ook eens anders te doen. We hebben vertrouwen in elkaars kennis, kunde en professionaliteit.

Het team Informatiemanagement heeft een omvang van ongeveer 25 fte en bestaat uit de servicedesk, systeem- en netwerkbeheerders, functioneel beheerders, adviseurs, projectleiders, een data-engineer en een administratie. Team DIV bestaat uit informatiebeheerders en -specialisten met een omvang van 8 fte.

Goed om te weten

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sylvia Vos (Directeur Publiek Domein). Zij is bereikbaar per e-mail via s.vos-been@krimpenerwaard.nl. 

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren voor 31 maart. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Lekkerkerk