Senior Adviseur Bedrijfsvoering en Dienstverlening Sociaal Domein
Over de vacature
Openingsdatum
10-02-2025
Werkervaring
4
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Sociaal Domein
Dienstverband
Part time
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie
€
Wat doe je
Je bent samen met collega’s verantwoordelijk voor de trends- en analyse-rapportages en koppelt daar concrete (verbeter) acties en adviezen aan. Deze rapporten worden samengesteld vanuit zelf te genereren analyses vanuit het platform PowerBI. Uiteraard stel je de inhoud samen met de collega’s uit het team Advies, voor de beleidsmatige invalhoek en met de teams Dienstverlening om de uitvoeringskant te belichten.Met jouw inbreng komen we tot een toekomstbestendige begroting voor het Sociaal domein en je komt in aanraking met alle aspecten van de financiële bedrijfsvoering van de gemeente. De (door)ontwikkeling, het opstellen en adviseren over managementrapportages is één van de zaken waaruit jij je werkplezier haalt. Je laat zien dat cijfers behaalde resultaten kunnen onderbouwen en hebt oog voor het verhaal achter de cijfers. Jij weet als geen ander de inhoud en het geld te verbinden. Je initieert integrale afstemming binnen en buiten de organisatie.
Daarnaast:
- Ben je vraagbaak voor collega’s op het gebied van risicobeheer en volgt de voortgang van procesverbeteringen nauwgezet;
- Speel je een belangrijke rol in het opstellen en monitoren van het A3-afdelingsplan (jaarplan) samen met deskundige collega’s;
- Adviseer je management, directie en bestuur, creëert draagvlak voor veranderingen en stimuleert integraal werken;
- Signaliseer je risico’s, knelpunten en verbetermogelijkheden, ontwikkel je beleidsinstrumenten en vertaal je ontwikkelingen in concrete voorstellen en programma’s;
- Onderhoud je contacten met belanghebbenden, faciliteer je afstemming en zorg je voor draagvlak voor beleid.
Wat we van je vragen
Je bent een stressbestendig en toegankelijke persoonlijkheid en kan zelfstandig werken. Je neemt initiatief en je hebt de drive om samen met je collega’s te gaan voor een goed resultaat. Verder weet je (externe)netwerken en samenwerking tot stand te brengen door over financiële grenzen heen te kijken. Je bent onafhankelijk in je oordeelsvorming, scherp in je analyse en weet adviezen goed te verwoorden; je hebt een goede pen. Collega’s en bestuur kunnen goed met jouw stukken werken. Je hebt oog voor de verbinding met andere thema’s zowel binnen Sociaal Domein als op andere beleidsterreinen.Daarnaast:
- Heb jij minimaal HBO/academisch werk- en denkniveau met een afgeronde financiële opleiding;
- Aangevuld met actuele kennis over data-gedreven werken en ben je gewend aan het werken met PowerBI dan wel soortgelijke BI-tool;
- Heb jij 3 – 5 jaar ervaring in de politiek bestuurlijke context van het sociaal domein;
- Ben jij tenminste 32 uur per week beschikbaar.
Wat we je bieden
- Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 6.072,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek;
- Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
- Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
- Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
- Betrokken collega’s;
- Vertrouwen.
Over de afdeling
Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!De afdeling Sociaal Domein houdt zich bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van beleid op gebieden zoals Jeugd, Participatie, Schulddienstverlening, Welzijn, Werk & Inkomen en Wmo. Met ongeveer 100 medewerkers zetten wij ons dagelijks in voor een sterke en betrokken gemeenschap. Heb jij een moderne en brede kijk op het sociaal domein en zie je het als een uitdaging om die visie in te zetten binnen de gemeente Krimpenerwaard? Dan maken wij graag kennis met jou!
Goed om te weten
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Corine van Hassel, teammanager dienstverlening Jeugd en bedrijfsvoering Sociaal Domein, email: c.vanhassel@krimpenerwaard.nl of 06-51112735.Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match!
Over de organisatie
Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Bergambacht