Contact met de Adviesraad

In de Adviesraad zitten leden die schuldhulpmaatje zijn of mantelzorger. En leden die veel weten van uitkeringen of die zelf in het sociaal domein hebben gewerkt. Het is belangrijk dat we naast eigen ervaringen, ook van andere mensen horen. Dat we nieuws, signalen en vragen opvangen van andere inwoners. We horen graag van u over dingen die goed lopen. En als er dingen niet goed gaan. Dit moet wel passen bij de onderwerpen waar de adviesraad over praat.

Meer informatie

Heeft u belangstelling voor deelname aan de Adviesraad en voldoet u aan het onderstaande profiel? Dan nodigt de Adviesraad u van harte uit voor een nadere kennismaking. 

Profiel lid Adviesraad Sociaal Domein

  • Interesse in of betrokkenheid op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning, Jeugdwet en Participatiewet
  • Deskundigheid verkregen door eigen ervaring of werkervaring
  • Kennis van de lokale situatie en de kenmerken van de gemeente, kennis van het sociale domein van de lokale overheid
  • Affiniteit met politieke besluitvormingsprocessen
  • Beschikt eventueel over specifieke juridische, financiĆ«le of andere kennis
  • Woonachtig in de Krimpenerwaard

Functiescheiding

Leden van de Adviesraad Sociaal Domein bekleden geen vertegenwoordigende functie namens een politieke partij in de gemeente Krimpenerwaard en hebben geen directe beroepsmatige betrokkenheid en/of financiƫle belangen binnen het sociale domein in de gemeente Krimpenerwaard.

Competenties

  • Samenwerken
  • In kunnen leven in de inwoners van de gemeente en hun vraag kunnen verwoorden
  • Resultaatgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Standpunten naar voren kunnen brengen en een open oor voor de standpunten van anderen
  • Samenhang zien en aanbrengen
  • In staat om met een analytische blik te komen tot een objectieve en onafhankelijke oordeelsvorming en deze helder kunnen verwoorden.

De Adviesraad Sociaal Domein vergadert maandelijks in de avonduren in het gemeentehuis van Lekkerkerk, met uitzondering van (zomer)vakantieperiodes. Voor de leden van de Adviesraad Sociaal Domein bestaat een onkostenvergoeding.

Sollicitatieprocedure

Heeft u belangstelling, stuur dan een brief met motivatie en CV, gericht aan Lucie Boonekamp, voorzitter van de Adviesraad Sociaal Domein, via e-mailadres adviesraadsociaaldomein@krimpenerwaard.nl.

Heeft u nog vragen voordat u een eventuele sollicitatiebrief stuurt? Neem dan contact op met de ambtelijk secretaris van de Adviesraad, Marloes van Stam. Dat kan per e-mail via adviesraadsociaaldomein@krimpenerwaard.nl of telefonisch via 14 0182.

Kennismaken

Wilt u eerst een indruk krijgen van de Adviesraad Sociaal Domein, voordat u een eventuele sollicitatiebrief stuurt, dan bent u van harte welkom om kennis te maken tijdens een vergadering. Ook in dat geval graag contact opnemen met Marloes van Stam via adviesraadsociaaldomein@krimpenerwaard.nl of via 14 0182.

De Adviesraad vergadert een keer per maand. De verslagen en de agenda van de volgende vergadering vindt u in de bijlagen op deze pagina.

Vergaderschema 2024

Vergaderingen zijn van 19.30 tot 22.00 uur

Datum
 
Locatie
Maandag 15 januari Lekkerkerk (gemeentehuis), Raadzaal
Donderdag 15 februariLekkerkerk, vergaderzaal 1.6
Dinsdag 12 maart Lekkerkerk, vergaderzaal 1.6
Donderdag 18 april Lekkerkerk, Raadzaal
Maandag 13 meiLekkerkerk, Raadzaal
Maandag 10 juni Lekkerkerk, Raadzaal
Donderdag 4 juli Lekkerkerk, Raadzaal
Vakantie augustus-
Maandag 9 septemberLekkerkerk, Raadzaal
Dinsdag 15 oktober Lekkerkerk, Vergaderzaal 1.6
Donderdag 14 november Lekkerkerk, vergaderzaal 1.6
Maandag 9 december Lekkerkerk, vergaderzaal 1.6

Vergaderschema 2025

Vergaderingen zijn van 19.30 tot 22.00 uur

DatumLocatie
Donderdag 16 januari
 
Bergambacht, Raadzaal
Dinsdag 18 februariBergambacht, Raadzaal
Maandag 17 maartLekkerkerk,
vergaderzaal 1.6
Donderdag 17 aprilLekkerkerk,
vergaderzaal 1.6
Woensdag 14 mei Lekkerkerk,
vergaderzaal 1.6
Maandag 16 juni Lekkerkerk,
vergaderzaal 1.6
Donderdag 10 juli Lekkerkerk,
vergaderzaal 1.6
Vakantie augustus-
Maandag 15 septemberLekkerkerk,
vergaderzaal 1.6
Woensdag 15 oktoberLekkerkerk,
vergaderzaal 1.6
Maandag 17 novemberLekkerkerk, Raadzaal
Donderdag 11 decemberLekkerkerk,
vergaderzaal 1.6