Meldpunt goed verhuurderschap
Heeft u problemen met de verhuurder van uw woning? Bijvoorbeeld over een te hoge huur of (brand)onveilige situatie? Voelt u zich geïntimideerd of bedreigd door de verhuurder? Of is er iets anders mis? Maak dan een melding bij het Meldpunt goed verhuurderschap.
Huurt u een woning van een woningcorporatie, zoals QuaWonen? Meld uw klacht dan bij de corporatie zelf. De woningcorporatie probeert er met u uit te komen.
Situaties van slecht verhuurderschap
U kunt ongewenst verhuurgedrag melden in de volgende situaties:
- De verhuurder discrimineert u.
- De verhuurder bedreigt u of maakt u bang.
- De verhuurder vraagt te hoge borg (meer dan 2 maanden kale huur).
- De verhuurder maakt geen schriftelijk huurcontract.
- De verhuurder geeft u geen goede informatie over:
- uw rechten en plichten bij de huur van de woning (die niet in het huurcontract staan).
- de hoogte van de borg en wanneer u die terugkrijgt als het huurcontract stopt.
- hoe u met de verhuurder in contact kunt komen.
- de contactinformatie van het meldpunt goed verhuurderschap.
- de servicekosten: u moet een compleet overzicht van de kosten krijgen.
- De verhuurbemiddelaar vraagt bemiddelingskosten.
Bent u opgelicht door een verhuurder? Doe dan altijd aangifte bij de politie.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 0182 of stuur een e-mail naar info@krimpenerwaard.nl.