Juridisch Beleidsmedewerker Grondzaken

Over de vacature

Openingsdatum
13-11-2024
Werkervaring
5
Opleidingsniveau
WO
Vakgebied
Advies Openbare Ruimte
Dienstverband
Full time
Uren per week
36 - 36
Salarisindicatie

Wat doe je

Als rentmeester van de gemeentegrond ben jij het gezicht van het grondbeheer in Krimpenerwaard. Gemeentegrond is niet alleen financieel waardevol, maar biedt ruimte voor belangrijke functies zoals parkeren, groen en infrastructuur. Ook de energietransitie en klimaatadaptatie vragen om slimme benutting van deze ruimte. Jij zorgt voor zorgvuldig beheer en optimaliseert het grondzakenbeleid.
Met jouw strategisch inzicht en juridische expertise vertaal je complexe vraagstukken naar duurzame oplossingen en ben je de schakel tussen bestuur en uitvoering. Klaar om ons team te versterken en het grondbeleid van Krimpenerwaard naar een hoger niveau te tillen?

Als Senior Beleidsmedewerker Grondzaken ben jij aanjager van het volledige beleidsveld rondom grondzaken. Jij leidt het taakveld en stuurt alle werkzaamheden met betrekking tot grondeigendommen, zoals koop- en huurovereenkomsten, erfpacht, pacht, opstalrechten en erfdienstbaarheden. Ook het beheer van verjaringszaken, de afwikkeling van notariële aktes en het beheer van de gehele gemeentelijke grondportefeuille vallen onder jouw verantwoordelijkheid. Je werkt hierin nauw samen met de adviseur grondzaken en administratief medewerker grondzaken.


Daarnaast;
  • Adviseren en plannen: Jij bent verantwoordelijk voor het grondzakenbeleid en biedt strategisch advies;
  • Complexe zaken: Jij behandelt de complexe zaken, zoals verjaringszaken en andere juridische kwesties;
  • Leiding en samenwerking: Jij stuurt het taakveld functioneel aan en werkt nauw samen met interne en externe partijen om het beleid effectief te implementeren.

Wat we van je vragen

Je hebt een juridische achtergrond en ruime ervaring met grondzaken, met een specifieke focus op verjaringszaken. Je beschikt over gedegen kennis van het vakgebied en hebt een sterke communicatieve vaardigheid, zowel mondeling als schriftelijk. Als teamspeler werk je goed samen, maar je staat ook stevig in je schoenen en hebt geen angst voor uitdagingen. Je gaat elke complexiteit met vertrouwen aan en weet het juiste resultaat te behalen.

Daarnaast:
  • Beschik je over een WO-werk- en denkniveau en een opleiding Nederlands Recht / Rechtsgeleerdheid
  • Je kunt juridische vraagstukken snel doorgronden en omzetten in acties;
  • Je bent politiek sensitief;
  • Je houdt van veel vrijheid en verantwoordelijkheid in je werk.

Wat we je bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 6.072,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek.
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Over de afdeling

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Het team Advies Openbare Ruimte is één van de vier teams in het Ruimtelijk Domein. Het team geldt als hét centrale punt voor het beleid, beheer en onderhoud van alle openbare ruimte in de Krimpenerwaard. In dit team werken circa 20 collega’s aan Wegen, Verkeer, Riolering, Groen, Spelen, Begraven, Openbare verlichting, Civiele kunstwerken, Afval en Grondzaken.
Inwoners, kwaliteit, innovatie en duurzaamheid staan bij ons centraal.

Goed om te weten

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Erik Molenaar, (teammanager Advies Openbare ruimte). Hij is bereikbaar via 0612083401 en email: e.molenaar@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Stolwijk