Consulent Inburgering

Over de vacature

Openingsdatum
14-02-2025
Werkervaring
4
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Sociaal Domein
Dienstverband
Part time
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie

Wat doe je

In de rol van Consulent Inburgering ben je verantwoordelijk voor het volledige traject van de nieuwe inburgeraar. Vanaf de eerste kennismaking tot het inburgeringsdiploma. Je verzorgt o.a. de Brede intake, en stelt een Persoonlijk Inburgeringsplan op samen met de inburgeraar. Ook voer je de regie over ingewikkelde casussen en ben je contactpersoon van de betrokken consulenten binnen het sociaal domein en de ketenpartners.

Daarnaast
  • Ondersteun je nieuwkomers bij hun inburgering, stel je een op maat gemaakt inburgeringsplan op en monitor je de voortgang. Je herkent achterliggende problematiek en biedt passende oplossingen.
  • Voer je procesregie over complexe casussen, werk je nauw samen met ketenpartners en teams binnen het Sociaal Domein en adviseer je over vervolgstappen in het inburgeringsproces.
  • Stel je rapportages, besluiten en beschikkingen op en zorg je voor een zorgvuldige vastlegging van het inburgeringstraject.

Wat we van je vragen

Bent een echte teamspeler die daarnaast ook nog stressbestendig, integer en betrouwbaar is. Ook ga je vanzelfsprekend respectvol met inwoners en collega’s om. Heb jij het in je?

Daarnaast
  • Beschik je over HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als consulent Inburgering of consulent werk;
  • Heb je kennis van de Wet inburgering en de Participatiewet en affiniteit met de doelgroep.

Wat we je bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.811,- bruto per maand (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek;

Over de afdeling

Je komt te werken binnen het Sociaal Domein, bij het team Dienstverlening Participatie & Schulddienstverlening. Het team bestaat in totaal uit ca. 35 professionals. Onze visie is dat we zoveel mogelijk inwoners laten participeren in de samenleving, bij voorkeur door middel van betaald werk. Inwoners van de gemeente Krimpenerwaard en zeker nieuwkomers moeten mee kunnen doen in de samenleving en gelijke kansen krijgen, iedereen naar zijn eigen vermogen. Hiervoor wordt begeleiding naar werk geboden aan mensen die zonder ondersteuning moeilijk betaalde arbeid kunnen vinden en behouden. Als betaalde arbeid niet mogelijk is, wordt ingezet op participatie door middel van vrijwilligerswerk of andere vormen van maatschappelijke inzet. Het hebben van bestaanszekerheid is voor sommige inwoners niet vanzelfsprekend. Deze inwoners ondersteunen we zodat zij hun bestaanszekerheid kunnen opbouwen.  
 

Goed om te weten

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Naomi van Pelt, (Teammanager Dienstverlening, Participatie & SDV). Zij is bereikbaar via 0182-729499 en email: n.vanpelt@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match!

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Bergambacht