• Aantal uur: - 18 uur
  • Opleidingsniveau: MBO

Direct solliciteren

Zie je het al voor je?

Met jouw zorgvuldigheid en precisie ondersteun je de griffie waardoor er bij de raad zorgvuldige en efficiënte besluitvorming tot stand kan komen. Je draagt bij aan een gezellig en veilig werkklimaat waarin we ons als griffie ontspannen inspannen!

Wij

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

In de Krimpenerwaard bestaat de gemeenteraad uit 31 raadsleden. Op dit moment zijn er 10 verschillende fracties. De raad vergadert sinds januari 2020 volgens het BOB vergadermodel. Met de overgang naar het BOB model worden vier doelen nagestreefd: 1) grotere betrokkenheid van inwoners bij de politiek; 2) versterking van de politiek sturende rol van de raad; 3) verhogen van de kwaliteit gericht op onderling debat ten behoeve van besluitvorming; 4) besparen op vergadertijd.

De griffie biedt de gemeenteraad ondersteuning en advies bij de uitoefening van zijn volksvertegenwoordigende, kaderstellende en controlerende functies. De griffie bestaat uit een griffier, twee raadsadviseurs, een raadsadviseur communicatie, twee griffiemedewerkers en een secretaris Rekenkamercommissie.

Dit ga je doen

Als griffiemedewerker is geen dag hetzelfde: je zorgt voor een correct en efficiënt verloop van het proces van bestuurlijke besluitvorming in de meest ruime zin van het woord, door het leveren van administratief/bestuurlijke en secretariële/administratieve/documentaire ondersteuning.

  • Je takenpakket is afgestemd met je collega-griffiemedewerker en zij is jouw eerste aanspreekpunt voor de verdeling en vervanging van taken.
  • Je verricht ondersteunende en administratief-organisatorische werkzaamheden voor de griffie en de gemeenteraad. Je biedt ondersteuning op het gebied van financiële zaken. Daarnaast signaleer je knelpunten en doe je verbetervoorstellen.
  • Je zorgt voor de voorbereiding en verslaglegging van diverse overleggen en bijeenkomsten.
  • Je draagt zorg voor de archivering, het beheer en bewerkingen van (digitale) bestanden en systemen.
  • In uitzondering assisteer je enkele malen bij avondvergaderingen.
  • Tot slot zorg je ervoor dat de kwaliteit, toegankelijkheid en aansluiting van informatiestromen en administraties in orde zijn.Je bent vaardig met de computer en in staat snel bekend te raken met voor jou nieuwe systemen.

Jij

  • Je beschikt tenminste over MBO werk- en denkniveau.
  • Je bent vaardig met de computer en in staat snel bekend te raken met voor jou nieuwe systemen.
  • Je weet je communicatie aan te passen aan de situatie en het publiek.
  • Je bent geïnteresseerd in politiek-bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen
  • Je bent een teamspeler en je weet van aanpakken.
  • Je bent secuur en zorgvuldig en weet vertrouwelijkheid te bewaren als dat nodig is.
  • Je bent flexibel en bent bereid je werkuren te verdelen over minimaal 3 dagen en bent (eventueel) beschikbaar in de avonduren.

Wie je verder bent lezen we graag in je motivatie voor deze sollicitatie. Geef hierbij aan welke eigenschappen en vaardigheden je voor deze functie geschikt maken.
 

Jij

  • Je beschikt tenminste over MBO werk- en denkniveau.
  • Je bent vaardig met de computer en in staat snel bekend te raken met voor jou nieuwe systemen.
  • Je weet je communicatie aan te passen aan de situatie en het publiek.
  • Je bent geïnteresseerd in politiek-bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen
  • Je bent een teamspeler en je weet van aanpakken.
  • Je bent secuur en zorgvuldig en weet vertrouwelijkheid te bewaren als dat nodig is.
  • Je bent flexibel en bent bereid je werkuren te verdelen over minimaal 3 dagen en bent (eventueel) beschikbaar in de avonduren.

Wie je verder bent lezen we graag in je motivatie voor deze sollicitatie. Geef hierbij aan welke eigenschappen en vaardigheden je voor deze functie geschikt maken.

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Luchtfoto van de weilanden in de Krimpenerwaard

Wat krijg je terug van ons?

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 3.784,- bruto per maand (functieschaal 7) bij een 36-urige werkweek.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Felix van Beek, interim-griffier. Hij is bereikbaar onder nummer 06- 42469309.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je brief en cv uiterlijk 21 mei 2024 via de button – Solliciteren - naar P&O gemeente Krimpenerwaard.

Direct solliciteren