• Aantal uur: 28 - 32 uur
  • Opleidingsniveau: HBO

Direct solliciteren

Zie je het al voor je?

Jij staat in contact met inwoners over lastige en minder lastige financiële kwesties. Jij komt erachter wat de oorzaak is en je gaat op zoek naar een passende oplossing. Hoewel je af en toe voet bij stuk dient te houden zorg je er voor dat iedereen die je spreekt zich na afloop gehoord en geholpen voelt. Daar ben je trots op. Dit doe je niet alleen maar als team, met als uitgangspunt de inwoner centraal en het hanteren van de menselijke maat.

Wij

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Je komt te werken binnen het Sociaal Domein, bij het team Dienstverlening Participatie & Schulddienstverlening. Het team bestaat in totaal uit ca. 35 professionals. Onze visie is dat we zoveel mogelijk inwoners laten participeren in de samenleving, bij voorkeur door middel van betaald werk. Inwoners van de gemeente Krimpenerwaard moeten mee kunnen doen in de samenleving en gelijke kansen krijgen, iedereen naar zijn eigen vermogen. Hiervoor wordt begeleiding naar werk geboden aan mensen die zonder ondersteuning moeilijk betaalde arbeid kunnen vinden en behouden. Als betaalde arbeid niet mogelijk is, wordt ingezet op participatie door middel van vrijwilligerswerk of andere vormen van maatschappelijke inzet. Het hebben van bestaanszekerheid is voor sommige inwoners niet vanzelfsprekend. Deze inwoners ondersteunen we zodat zij hun bestaanszekerheid kunnen opbouwen.  
 

Dit ga je doen

Als Consulent Terugvordering en invordering ben je verantwoordelijk voor de terugvordering en invordering binnen de Participatiewet en IOAW. Je gaat zelfstandig aan de slag en vordert (algemene) bijstand waar geen recht op is terug. Je hebt goed zicht op de openstaande vorderingen en bekijkt of er actie moet worden opgenomen. Daarnaast handel je informatieverzoeken en opgave voor vorderingen af, maak je voorstellen voor betalingsregelingen en verwerk je signalen uit het administratiesysteem. Ook verstuur je een aanmaning, een laatste aanmaning en een dwangbevel. Als het niet tot aflossen komt maak je een dossier compleet voor de deurwaarder. Gedurende de week zoek je telefonisch contact met inwoners, of word je door inwoners gebeld met vragen. Van jou krijgen zij de duidelijkheid die ze zoeken.

Het onderstaande maakt o.a. deel uit van de functie van Consulent Terugvordering en invordering:

  • Je beoordeelt of er ten onrechte of teveel (algemene) bijstand is verstrekt;
  • Je maakt rapportages, besluiten en beschikkingen op het gebied van terugvordering en invordering van (algemene) bijstand;
  • Je werkt nauw samen met de consulenten Werk & Inkomen en de Uitkeringsadministratie.
  • Je beheert je eigen werkvoorraad aan werkprocessen;
  • Je beheert je eigen caseload aan debiteuren;
  • Je bent aanspreekpunt binnen de afdeling voor je eigen vakgebied.
  • Je onderzoekt de mogelijkheden tot terugvorderen en/of kwijtschelden en executiemaatregelen en legt daarbij contacten met debiteuren, deurwaarders en derden.
  • Je doet periodiek heronderzoeken van openstaande debiteuren inzake de stand van zaken en mogelijkheden voor incasso. Je verkrijgt informatie, maakt betalingsafspraken en waar nodig worden klanten aangesproken op betalingsregelingen.

Jij

Bent een echte teamspeler die daarnaast goed zelfstandig en secuur kan werken, integer en betrouwbaar is. Ook ga je vanzelfsprekend respectvol met inwoners en collega’s om. Heb jij het in je?

Daarnaast

  • Beschik je over HBO werk- en denkniveau met een relevante vooropleiding of met relevante werkervaring binnen financiële administratie;
  • Ben je financieel, cijfermatig en analytisch sterk;
  • Kennis van de Participatiewet;
  • Affiniteit met de doelgroep.

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Luchtfoto van de weilanden in de Krimpenerwaard

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek.
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Naomi van Pelt, (Teammanager Dienstverlening, Participatie & SDV). Zij is bereikbaar via 0182-729499 en email: n.vanpelt@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.

Direct solliciteren